Home / Wywiady / Twoje Biuro Online z MAKRO

Twoje Biuro Online z MAKRO

Segment klientów biurowych był zawsze w zakresie zainteresowania Makro. Poprzez rozwój kanału elektronicznego mamy możliwość zaprezentowania szerszego asortymentu produktów niż ten obecny na półkach sklepowych – w rozmowie z Jakubem Radeckim zapewnia Anna Ziemkowska TGM Manager SCO PRO MAKRO Cash and Carry Polska S.A.

 makro_baner

  1. Dlaczego Czytelnicy MOM powinni zainteresować się ofertą MAKRO dla Biur?

Makro od ponad 20 lat działa z sukcesem na polskim rynku. W obecnej chwili Makro to coś więcej niż samo Cash and Carry, gdzie klient, aby dokonać zakupów musiał udać się do dogodnej dla niego hali i zapłacić gotówką. W 2013 wprowadziliśmy z powodzeniem możliwość płatności kartą.

Makro działa w nowej formule wzmacniając swoją obecność także w takich obszarach działalności jak dostawy bezpośrednie do klienta czy sprzedaż internetową poprzez sklep MAKRO Biuro Online. To właśnie te dwie dziedziny najszybciej rozwijają się przy obecnych trendach rynkowych i to właśnie na tych zagadnieniach MAKRO będzie się skupiać w nadchodzących latach.

 

Poprzez rozwój kanału elektronicznego mamy możliwość zaprezentowania szerszego asortymentu produktów niż ten obecny na półkach sklepowych.

Nie ukrywamy, że naszą  silną stroną jest posiadanie marek własnych w sekcji produktów potrzebnych w każdym biurze i w każdej sali konferencyjnej, czyli kaw i herbat, cukru i słodyczy w dostosowanych wielkościowo opakowaniach.

 

  1. Jak Pani zapewniła jest to nowa oferta dedykowana dla biur – skąd w MAKRO zainteresowanie odbiorcą biurowym?

 

Segment klientów biurowych był zawsze w zakresie zainteresowania Makro. Przy obecnych zmieniających się wymaganiach klientów zmieniliśmy tylko formę kontaktu z klientem.

Poza halą sprzedaży uruchomiliśmy także bezpośrednie dostawy towaru do naszych klientów realizowane w ciągu 24h od zamówienia. Oferta obejmuje cały asortyment hal, a klient otrzymuje od razu cały potrzebny towar. Dzięki zachowaniu ciągu chłodniczego w całym procesie gwarantujemy najwyższą świeżość naszych produktów, co oznacza, iż codziennie możemy mieć w biurze świeże owoce. Zamówienia realizujemy w dowolnie wybranych przez Klientów przedziałach czasowych oraz dajemy możliwość odroczonej płatności.

 

Poza tym posiadamy sklep internetowy o nazwie MAKRO Biuro Online, gdzie oferta składa się z ponad 4000 produktów dla biura. Konkurencyjne ceny, wyjątkowe promocje, a także możliwość skorzystania z zakupów on- line przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wygodniej i bezpiecznej formy zakupów to nasze największe atuty.

Produkty dostarczamy w wybrane miejsce w kraju przy zakupie powyżej 200zł netto gratis. Za zakupiony towar można zapłacić kartą płatniczą, przelewem internetowym PayU, bądź gotówką przy odbiorze.

 

  1. Jaki jest potencjał asortymentu biurowego, słowem – w co możemy wyposażyć nasze biuro dzięki ofercie dla biur?

 

MAKRO jest kompleksowym dostawcą wyposażenia dla biur. Poczynając od podstawowych produktów jak papier do drukarki, segregator, długopis czy kawa i herbata do kuchni, po środki chemiczne do toalet i łazienek oraz akcesoria BHP.

Silną stroną MAKRO jest także szeroka oferta produktów pobocznych takich jak płyny do spryskiwaczy dla floty samochodowej, kosiarki do trawy dla pielęgnacji wejścia do firm, karmy dla zwierząt, gdyż często firmy posiadają psa stróżującego.

Wybór jest bardzo szeroki z oferty ponad 40 tys. produktów i dodatkowo produktów wprowadzanych sezonowo.  Gwarantujemy wygodę zakupów oraz oszczędność czasu poprzez korzystanie z systemów zamawiania, gdzie możemy tworzyć własne listy zakupowe, korzystać z historii naszych poprzednich zakupów, łatwo i szybko wyszukać potrzebny produkt. W przypadku dostawy uszkodzonego produktu istnieje możliwość zwrotu lub zamiany na inny.

 

  1. Czy może Pani pokrótce scharakteryzować marki własne MAKRO, które także adresowane są dla biur?

 

MAKRO kładzie szczególny nacisk na bogactwo asortymentowe. Jesteśmy w stanie dostosować się do wymagań każdego klienta i zaoferować mu odpowiednią jakość i cenę produktów. Na te potrzeby oferujemy różnego rodzaju marki własne.

 

Aro- Zawsze najtaniej

Marka Aro została stworzona z myślą o klientach, którzy podczas zakupów kierują się przede wszystkim niską ceną. Jest to asortyment produktów niezbędnych w każdym domu. W ofercie Aro można znaleźć podstawowe produkty spożywcze, kosmetyki i detergenty, a także artykuły gospodarstwa domowego. Polityka cenowa marki jest realizowana między innymi przez stały monitoring i dostosowanie cen do konkurencji. Produkty Aro nie są dostępne w promocjach- ich cena jest zawsze najniższa.

 

Sigma oznacza dobrą jakość za rozsądną cenę.

W ofercie podzielonej na pięć kategorii produktowych (artykuły biurowe i papiernicze, urządzenia- jak kalkulatory i niszczarki, akcesoria komputerowe, meble biurowe) znajduje się wszystko, co jest niezbędne dla efektywnego prowadzenia biura. Marka stawia nacisk na jakość, konkurencyjną cenę i opakowania dostosowane do potrzeb każdego klienta.

 

Rioba- Więcej niż kawa

Marka Rioba została stworzona z myślą o szerokich potrzebach biurowych szczególnie podczas organizowanych spotkań. Oferuje bogaty asortyment kaw (ziarnistych, mielonych i rozpuszczalnych) – nagradzanych m.in. nagrodą International Taste and Quality Institute (iTQi) i dodatków do „małej czarnej”- pysznych herbatników, cukierków i ziaren kawy w czekoladzie. Dodatkowo w ofercie znajdują się dodatki takie jak cukier biały i brązowy pakowany w eleganckie jednorazowe opakowania. Wart uwagi jest szeroki wachlarz kubków i filiżanek z logo Rioba, a także naczynia jednorazowe.

 

Fine Life (Food, Dreaming) jest obecnie priorytetową marką MAKRO Cash & Carry. Podobnie jak Aro, oferuje produkty stworzone z myślą o gospodarstwie domowym, jednak kładzie nacisk na jak najwyższą jakość oraz bogatszy wybór. Pod tym względem konkuruje z produktami wiodących marek, przeważając nad nimi niższą ceną. Są to serie produktów spożywczych, kosmetycznych oraz środków chemicznych.

 

  1. W swojej ofercie prezentujecie różnego rodzaju materiały, które zużywa się w trakcie pracy np. papier do druku – czy istnieje możliwość, aby podpisać stałą, terminową umowę na regularna dostawę np. artykułów biurowych?

 

Oczywiście taka możliwość także jest. Posiadamy sieć procesjonalnie przeszkolonych Konsultantów ds. sprzedaży, którzy są w stanie przygotować optymalną, uszytą na miarę ofertę dla danego klienta.

 

Dodatkowo każda osoba odpowiedzialna w danej firmie za zakupy może otrzymać kartę uprawniającą do zakupów w Makro. A firma uzyskać kredyt kupiecki oraz dostęp do platformy zakupowej.

 

 

  1. MAKRO oferuje usługę w zakresie produkcji i dostawy prezentów i zestawów podarunkowych – na czym polega ta oferta?

 

Świat Prezentów MAKRO powstał głównie z myślą o przedsiębiorcach i ich potrzebach związanych z corocznym przekazywaniem upominków. Dzięki szerokiej ofercie przygotowujemy również zestawy upominkowe z okazji jubileuszów firm oraz innych ważnych wydarzeń.

 

Salony ekspozycyjne to ekskluzywne miejsca łączące w sobie szeroki wybór produktów z całego świata i wysoką jakość obsługi. W salonach znajdą Państwo ponad 2500 oryginalnych i nietuzinkowych produktów, pochodzących od producentów z całego świata oraz z mniejszych lokalnych przedsiębiorstw. Są to miejsca, gdzie możecie Państwo samodzielnie skomponować indywidualne zamówienia. Obecnie posiadamy 14 salonów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Wystarczy jeden telefon, aby umówić się na spotkanie w salonie ekspozycyjnym.

 

Konsultant przygotuje odpowiednią ofertę uwzględniając gusta i preferencje pracowników lub kontrahentów, ich potrzeby i życzenia oraz co najważniejsze – możliwości Państwa firmy.

 

Oprócz możliwości tworzenia własnych kompozycji, co roku oferujemy Państwu, przygotowane przez nasz zespół gotowe zestawy świąteczne. Proponujemy prezenty zarówno dla dzieci jaki i dorosłych. Oferta gotowych paczek dostępna jest w halach MAKRO, sklepie internetowym MAKRO Biuro Online oraz poprzez konsultantów.