Home / Office News / KAWA W BIURZE WEDŁUG Nestlé

KAWA W BIURZE WEDŁUG Nestlé

Dostęp do kawy stanowi jedną z ważnych wizerunkowo potrzeb pracowników biurowych. Paradoksalnie, wraz z dynamicznym rozwojem rynku jej zaspokojenie staje się coraz bardziej skomplikowane – rośnie liczba firm oferujących obsługę w tym zakresie, wybierać można więc z długiej listy ekspresów i produktów. O kawowe porady dla office managerów poprosiliśmy przedstawiciela Nestlé Professional.

Nestlé to największy na świecie producent żywności. Założona w 1866 roku w Szwajcarii firma działa w naszym kraju od 25 lat. Początkowo promowała tu dwa produkty – kawę Nescafé oraz napój czekoladowy Nesquik. Z czasem asortyment zdecydowanie się rozrósł, a od dwóch dekad w Polsce funkcjonuje także dział Nestlé Professional, zaopatrujący szeroko rozumiany segment out-of-home: restauracje, hotele, stacje benzynowe i biura.

 

Zapytaliśmy Daniela Alavi, Menadżera Produktu ds. Napojów Nestlé Professional Poland, jak najlepiej zadbać o kawę w biurze.

Jakie modele zaopatrywania biura w produkty kawowe są obecne na współczesnym rynku? Który z nich jest według Pana najlepszy?

Na rynku funkcjonują równolegle różne modele zaopatrywania biura w produkty kawowe. W tym najbardziej klasycznym przedsiębiorca kupuje i konfiguruje ekspres, w razie potrzeby kontaktuje się z serwisem, czeka na jego reakcję i płaci za ewentualne naprawy pogwarancyjne. W nieco bardziej nowoczesnym wariancie biuro wynajmuje lub dzierżawi urządzenie, płacąc za nie określoną stawkę. Umowa tego rodzaju często zobowiązuje najemcę
do kupowania produktów kawowych od dostawcy ekspresu w ustalonych ilościach. 

Najbardziej korzystny dla przedsiębiorców jest w mojej ocenie model, w którym działa Nestlé Professional. Ekspres udostępniamy i serwisujemy zupełnie za darmo – z przekonaniem, że tego rodzaju inwestycja w partnera sfinansuje się dzięki produktom, które będzie od nas kupować – ich cena obejmuje również koszty obsługi. Rozwiązanie jest atrakcyjne z kilku przyczyn. Po pierwsze, nie wymaga zamrożenia kapitału klienta na początku ani na żadnym innym etapie współpracy. Po drugie, w oczywisty sposób zależy nam, żeby urządzenia były sprawne bez przerwy – zepsuty ekspres nie pozwala zużywać produktów, ze sprzedaży których czerpiemy przecież zyski. Dlatego serwis działa błyskawicznie – po zgłoszeniu awarii technicy
przyjeżdżają tego samego lub następnego dnia. Fakt, że odpowiedzialność za stan techniczny urządzeń leży po naszej stronie i zajmujemy się wszystkim kompleksowo, sprawia, że klient jest w bardzo komfortowej sytuacji. Nie musi martwić się, co będą pić pracownicy gdy ekspres się zepsuje,
nie marnuje czasu na telefony i kurierów oraz – co w przypadku większych organizacji może przełożyć się na znaczne oszczędności – nie płaci za naprawę urządzeń. Gdy w biurowcu działa ich kilkanaście, niespodziewane wydatki związane z ich serwisowaniem mogą nadwerężyć budżet.

Co więcej, oferujemy bardzo elastyczne warunki umowy. Nie określamy z góry czasu jej trwania. Gdy widzimy we współpracy potencjał, a klient nie jest zdecydowany, istnieje nawet możliwość przetestowania naszego urządzenia przez kilka dni.

Domyślam się, że aby taki układ był opłacalny dla dostawcy, konsumpcja produktów kawowych musi być dość duża. Stąd nasuwa się pytanie – czy kierujecie swoją ofertę także do mniejszych przedsiębiorstw?

Tak. Dla zbudowania obustronnie korzystnej relacji biznesowej kluczowy jest pierwszy etap współpracy. Zawsze zaczynamy od rozmowy handlowej z potencjalnym partnerem. Podczas niej diagnozujemy potrzeby i oczekiwania klienta. Gdy je rozpoznamy, jesteśmy w stanie zaproponować odpowiednie urządzenie i akcesoria jak kubki, cukier i mieszadełka. Na tej podstawie wypracowujemy odpowiednią ofertę. Najczęściej obsługujemy średnie i duże firmy, ale ze względu na szeroką ofertę i naszą elastyczność, jesteśmy otwarci i gotowi na współpracę z każdym przedsiębiorstwem, w którym zatrudnieni są miłośnicy dobrej kawy.

Jakie kryteria powinno się więc brać pod uwagę, dobierając ekspres do biura?

Z perspektywy Office Managera kluczowe znaczenie powinny mieć: szeroki wybór, jakość i smak napojów oraz szybkość ich przyrządzania. Dobre produkty i dobry ekspres to podstawa. Tempo, w jakim ekspres jest w stanie serwować napoje, ma szczególne znaczenie w sytuacjach, gdy wiele osób chce skorzystać z urządzenia w tym samym czasie. W takich przypadkach dobrze sprawdzają się ekspresy z opcją przygotowania napojów na bazie kawy rozpuszczalnej.
Znaczenie dla wygody codziennego użytkowania mają kwestie ergonomii – intuicyjność menu, łatwość uzupełniania produktów, a także to, ile uwagi trzeba poświęcić konserwacji i czyszczeniu urządzania – wciąż nie istnieją bowiem zupełnie bezobsługowe ekspresy.

Gdy zawiązujemy współpracę z nową firmą, uczymy wyznaczone osoby – najczęściej kogoś odpowiadającego za sprzątanie, przedstawiciela administracji lub office managera, jak dbać o sprzęt. W najnowszych modelach w parze z funkcjonalnością idzie atrakcyjne, estetyczne wzornictwo – to przykłady naprawdę dobrego designu.
Elementem, bez którego trudno zaprezentować w pełni potencjał dobrego urządzenia zaopatrywanego w dobre produkty, jest kompleksowa obsługa, zapewniająca w razie potrzeby nieodpłatną, sprawną naprawę oraz szybką dostawę mieszanek. Może to zagwarantować jedynie solidny partner dysponujący rozbudowaną siecią serwisu i stabilnymi kanałami dystrybucji.

Dobierając ekspres, trzeba wziąć pod uwagę także szereg prozaicznych aspektów – wymiary miejsca przeznaczonego na urządzenie, kompatybilność z pożądanymi akcesoriami dodatkowymi czy dostępność przyłącza wodnego (determinuje to, czy lepszy będzie ekspres podłączany do instalacji czy taki z własnym zbiornikiem).
Najczęściej polecanym przez nas rozwiązaniem jest obecnie Nescafé Milano MTS 60 E – bardzo elastyczny model, charakteryzujący się nowoczesnym wzornictwem z podświetleniem LED i kolorowym, dotykowym wyświetlaczem. Pozwala przygotować do 120 filiżanek napojów na godzinę, a do wyboru jest ich 48 wariantów – od espresso przez warstwową latte aż po gorącą czekoladę. Co więcej, dzięki indukcyjnemu podgrzewaniu wody, urządzenie to jest ekologiczne i energooszczędne.

 

Wspomniał Pan o najpopularniejszym z oferowanych ekspresów. Czy obserwujecie Państwo także mody i trendy jeśli chodzi o mieszanki i produkty
kawowe?

Oczywiście. Zdecydowanie większą popularnością cieszy się kawa ziarnista. Choć wciąż mamy wielu zwolenników kawy rozpuszczalnej, to coraz większa liczba osób uważa, że nic nie może równać się z napojem przygotowanym ze świeżo zmielonej mieszanki. Trend ten znajduje odzwierciedlenie nie tylko w segmencie B2B, ale także w kawiarniach i placówkach handlowych. Sklepowe półki aż uginają się od niespotykanego dotąd bogactwa
ziaren.

W odpowiedzi na te zmiany wprowadziliśmy do oferty Nestlé Professional kawy ziarniste pod markę Nescafé. Linia obejmuje 3 starannie wyselekcjonowane, zróżnicowane i dostępne tylko i wyłącznie za naszym pośrednictwem blendy kawy ziarnistej: Espresso, Intenso i Superiore.
Warto dodać, że ostatnia ze wspomnianych propozycji to 100-procentowa Arabica.
Dostrzegamy także, że klienci są dużo bardziej dociekliwi – interesują ich gatunki i pochodzenie kawy, a także położenie plantacji, na której rosła. Zwracają również uwagę na sposób i miejsce palenia. Rozmowa o kawie coraz bardziej przypomina dyskusję dwóch koneserów, wymieniających przy lampce wina uwagi o wyczuwalnych w nim aromatach. Coraz częściej trafiają do nas także pytania o certyfikaty BIO czy Rainforest Alliance.
Na szczęście jesteśmy producentem własnej kawy, a mieszanki są palone zgodnie ze specjalnymi, ustalonymi recepturami. Na bieżąco możemy więc zaspokajać głód wiedzy kawoszy informacjami pochodzącymi bezpośrednio z naszych palarni.