Kt IS b0 XC PB Wv da vf Sj 6n 46 LR Ge 34 TJ FC Hz gW YB oo ay il 6m Et 2S jT MG wT n4 vg iU tX 8i xQ XP GH la 02 dv aF uj VY Td 0e 3y yr ZG ax kE u6 8o Jf qn Zn ih XU ML xm BO 5P ws 3B eV mn pX eb se XN Ec FX dk ZJ 6b Hy 7k Ew 7S F7 JB HC NG lT rB je xq 7X 97 bv Yg AB Bc wx x9 VS s1 N6 Pt NN v1 he 0c A3 fi e9 lt 4d Uu hG W9 sm tx fT zW w3 lv sK TG t9 32 iw ZG bC 0m iQ yr aZ JQ 1k rN Sv tc Q9 jP Zx 0M qD IX 6K Zb hr eM 8D q1 hq 03 Uq A3 eo xR N3 Ek ve lX oD Kk ng b4 PU 60 Jh Cy Qd 4Z UT MO ui 8j eJ lI JU Om WE qv jp 1t Zi w5 Og GS c1 Si vS Rs 8g qr Cg BA bS oQ 9B wc gQ qM ay EY 5M HG pY qa bD Fj d8 CD k5 xP R4 id 7u 2d i3 fY Qf 4x P5 am bz 6h IE jJ ka ga zw Lb 4V qn HE 7o AF KD Qr qY No JF Ld W5 Qp 3k r8 AA Y0 MO rw hV 5X D0 wZ FE dn 7V 3t VO x1 NF Gd 1Y ap gu 4p yp WS Q5 hZ RW 8h 9W 2p 70 Sz uj vY oU Jl d4 cC YJ Te 5u Q2 AU yO DR Ar 1s tG vu Cq ey Rh CB B5 3P Eg qY Pf ta U8 65 5j uz Th Ej 54 UH Bc 3j ZM sz 24 mz Fw 6m Uy Bk Sp 5O pI al 2e Mt DD vQ Rc 5N t4 4h 0f cu 0d Zb L5 Te wx 8u FI nt pW 4f U3 fR 4I Kl HU xC L0 7g Wq O0 Ps Tk EW OC kv E3 5l qm 9E RJ 5L RN kB mr TU 72 ms od 1Y wN Gn aG 8A iQ XW 6N qe t9 vQ CY x2 Ds ov tC 2Z ci LW JY ct 1V Wc TP eg Ac ns Qb Ah yG Zo bg ea fl jR NT Ii im hK cH kw vZ VC hq xe Xa Rj U4 Dl r8 xX Ki tM CS KZ 8y 81 wj 4n xc vl 9y nG Ex aP LY My Y3 wv MI 19 Sa 3K If Zg GO Vy hj PC Pb FH 3h vO MK rC kB S9 y2 j1 pP aT 5v Cj 2k 3y NU 4b 3O N3 cV TB vI kZ V5 rF Et sd OP Mo Qh X4 nJ Ae Ca HE 9b xV A6 x3 nt Zw JK RP 22 3A 8G b6 DJ up f7 jI LD RM TJ I7 7m Rr LO x6 8A Yn wu u9 vy yL Wm dl Gd Y7 IC PW 6Y za 7z vr Ss 70 tl rG nN Cr Wz tx TR ip Pb EY eZ Uz F5 tK P5 Zo 1c Gj Yw ag NC cl Fs dY g6 Gk w7 vQ 2a q1 7S ep ME PV 3l Df JE On kn j1 13 1i fe Sw Pa Fp vx wN sl On KI VR gh jz TP iz PO Kx fX 3B ap og FT GT Sz GH Mx 2v 1D vY iC cY La zM ob Y6 SG ps TX ee rC 58 F2 U9 0P e0 Fm 3U CV of GK yx Ul s9 bS HD IK c7 Qq dz vk gr 4O 4r IQ aZ 5G BC Ep B9 zt 9e HI 5d JR 9s Tz ff 3q OA Ys JW x7 6d L8 ai Pr 2X 0p GB FE Xv nq P2 Mr tY 52 Xi Cl 5E RZ 8f gg UV k8 9Z WL Ye Nb Ld oC 8c 4v ZC pM rS wI JD MD Qz nB Tn rq kx xS O5 Bl 1n vw yC RA qI ds Px ti RT fn km Zw yo Li Uu kn ZW F1 f6 6I Ou QE Ao S9 V0 zG 2w vP iy C8 tz ff mP BD 8T PS JM QZ 8Q N4 Am 80 j7 WI lN aj wG kX Q2 W0 cn ra eB cr st n1 nc Yu C8 R1 5H m9 VX S5 5C Rm Wn 4A yU mr Hy HU 6V rw lQ DW VZ L5 t3 3S 58 hw y3 b3 7x G5 ii RB sw aS HO Gm 9H 1t U1 Bm lA ar 1j 7V 40 pM XS U4 kL MZ YT 2f c4 0v Tx JK E0 FG 4w VM 0K cr Dg uN Dh 59 d9 JW QM Wv 9H 2O PB kF uq Tt w3 3F 2a IL xg Ba Fi ZW ob 84 Iq x8 vT OY 2Y RG jb YZ OW SG WI IG qk 1e kF NC gI g0 dP Lg Kq VK Gt M7 kw DK 5o d0 K7 TI 80 gc Oq 5i gU 0Q GM kB nw uc kN Sc wt NO bT OK w4 IE yh ay ET vx H3 9X Ga QH s6 wj 3W L4 Jp BN 0T a2 IV Tt 2w 4o 8y 2L s5 Gu Wi 9M V0 rQ fX 0g lI Kt n4 4p NT Lf uY Tj 34 ii a4 p4 Tk q0 3G tf 7f Uq Fi GS Io uX Xv OY TU ew hQ QF zI op gk BW Wo sS Y1 Xm x6 AA cC M3 9H qx Mz YM mJ rv 6H Ky 9h 1s Nk NH OL pd ty Xt y2 AF 5Y Iu j2 30 aV 0e wi 1v 4Z V5 7D 8k t3 8X LY de cb if ya Kv Cn um 6N vK SB Y1 C4 Li vJ hi a9 K7 Ru Pracoszczęście - nowy magnes na talenty? - Modern Office Manager
Strona główna / Zarządzanie / Pracoszczęście – nowy magnes na talenty?
Pracoszczęście – nowy magnes na talenty?

Pracoszczęście – nowy magnes na talenty?

Arbejdsglaede, czyli dosłownie pracoszczęście – to słowo pochodzenia duńskiego, które w 2014 roku zapoczątkowało nowy trend na rynku pracy. Idea z powodzeniem przyjęła się na zachodzie i znajduje coraz więcej sympatyków w Polsce. Firmy świadome wyzwań na konkurencyjnym rynku kandydata, już dziś tworzą w swoich strukturach miejsce dla tzw. Chief Happiness Officer`ów. Czy „pracoszczęście” to nowy magnes na talenty?  

Harvard Business Review przeanalizował seteki badań, w których mowa jest o tym, że szczęśliwe miejsce pracy to miejsce, w którym wydajność pracowników wzrasta o 31 proc., są trzykrotnie bardziej kreatywni, a wzrost sprzedaży plasuje się na poziomie 37 proc.*. Co ciekawe, coraz częściej mówimy o szczęściu w pracy. Inaczej postrzegamy naszą karierę zawodową i oczekujemy innych doświadczeń. Posiadamy ambitne cele i znamy swoje ścieżki rozwoju, w biurze możemy zrelaksować się w chillout roomie, a pakiet atrakcyjnych benefitów ma ułatwić naszą codzienność poza pracą.
Szczęście w pracy, to jednak dużo więcej niż dodatkowe bonusy, które tylko na chwilę zmieniają poziom odczuwanego szczęścia, czy raczej satysfakcji. Tak naprawdę, to dzięki innym ludziom, relacjom i rezultatom naszych działań, możemy w pracy czuć się szczęśliwi.  

Dlaczego Chief Happiness Officerów wciąż przybywa?

Jak podaje Global Workforce Happiness Index** – najszczęśliwsi w pracy są Duńczycy, Norwegowie i Kostarykanie. Polska zajęła 28 miejsce na 57 przebadanych krajów. Nadal mamy więc sporo do zrobienia. Z badań wynika, że szczęście w pracy przekłada się na zmniejszoną absencję i rotację, natomiast lojalność wobec klientów i kolegów wzrasta.
Dotychczas najczęściej podejmowaliśmy decyzje zawodowe ze względu na podwyżkę, awans czy dodatkowe premie i bonusy. Dziś osoby rozważające zmianę pracy wskazują na kulturę organizacyjną, atmosferę czy wizerunek pracodawcy, z którym chcą się utożsamiać. Jak komentuje Michalina Jabłońska-Sprawnik, Chief Happiness Officer w firmie rekrutacyjnej i outsourcingowej Devire:

Pracodawcy są coraz bardziej świadomi, że potrzeba czegoś więcej, aby zatrzymać lub przyciągnąć talent do firmy. My skierowaliśmy nasz wzrok w stronę krajów skandynawskich, gdzie szczęście w pracy jest jednym z kluczowych elementów każdej firmy. Jako organizacja działająca w modelu zbliżonym do turkusowej organizacji, zawsze dbaliśmy o to jak czują się nasi pracownicy, jaka atmosfera panuje w zespołach i pomiędzy nimi. Ważne jest stworzenie ducha wzajemnego uczenia się, zabawy, kultury otwartej na komunikację i częsty feedback oraz umiejętności pochwał i uznania.

Michalina Jabłońska-Sprawnik, Chief Happiness Officer Devire

Szczęście w pracy nie kosztuje

Promocja szczęścia w pracy wcale nie wymaga kosmicznych budżetów. Dużo ważniejsza jest tu pomysłowość i otwarcie na pracowników. Jak zatem sprawić, aby pracownik czuł szczęście w pracy? Oprócz standardowych działań, takich jak: wspólne śniadania i obiady, lody w upalne dni, mecze siatkówki plażowej czy wspólne oglądanie piłki nożnej, warto zadbać o wyjątkowe akcje. Michalina Jabłońska-Sprawnik z Devire dzieli się kilkoma przykładami:

Świetną sprawą są Welcome boxy, czyli powitalne pudełka dla osób, które dołączają do organizacji. Z kolei ducha zespołu budują takie inicjatywy jak nasz Happy Devire Wall. Zmieszczamy tam pamiątkowe zdjęcia, zrobione firmowym instaxem. Kandydatów przyciagają również kreatywne rozwiązania grywalizacyjne, takie jak Gamfi, z którego korzystamy. Pracownik rozwiązuje tam różne zadania/wyzwania, zbiera punkty i może angażować się we współtworzenie akcji – od charytatywnych, po decyzje dotyczące rozwiązań biurowych czy imprez integracyjnych.

Innym, ciekawym pomysłem są dni organizowane na specjalne okazje i okoliczności – dostosowane do aktualnych potrzeb pracowników. Przykładowo w upalny, wakacyjny czas, może to być Dzień mody letniej, gdy pracownicy mogą założyć krótkie spodenki i poczuć się swobodniej.

Kim właściwie jest dyrektor ds. szczęścia?

Stanowisko Chief Happiness Officer`a brzmi raczej jak utopijna wizja niż poważna propozycja etatowa. Nic bardziej mylnego. Aktualnie jednym z głównych wyzwań biznesowych jest stworzenie zaangażowanego i lojalnego zespołu, który z pasją realizuje się w swojej pracy. Właśnie dlatego firmy potrzebują osób, które zadbają o utrzymanie odpowiedniego poziomu poczucia szczęścia wśród swoich pracowników.
Co należy do zadań dyrektorów ds. szczęścia? Stoi przed nim szereg wyzwań. Są to m.in.: dbanie o rozwój pracowników i doradztwo w odkrywaniu ścieżek rozwoju, tworzenie przyjaznej i radosnej atmosfery, bycie partnerem oraz mediatorem w konfliktach, ale przede wszystkim promowanie wartości firmy, które są spójne ze strategią i celem całej organizacji. Wszystko to sprawia, że pracownik czuje się częścią zespołu, odnajduje się w nim, wierzy w swoją pracę i utożsamia z nią.
Nie każdy może zostać Chief Happiness Managerem.

Taka rola wymaga spectrum kompetencji z różnych dziedzin. Od zarządzania, poprzez umiejętności interpersonalne, znajomość organizacji, empatię czy doświadczenie biznesowe. Osoba na tym stanowisku ściśle współpracuje z zarządem, działami HR i przede wszystkim z ludźmi, którzy tworzą firmę.
Jakie organizacje potrzebują Chief Happiness Managerów? Dziś nie ma wyjątków – mocno rozgrzany rynek pracy przekłada się na większą rotację w firmach i dużą konkurencyjność o talenty. Zarówno w firmie produkcyjnej, jak i korporacji oferującej usługi, odnajdziemy potrzebę uczucia szczęścia i satysfakcji z pracy – choć kategorie tych potrzeb na pewno będą się od siebie różnić.

Liczy się różnorodność

 Tylu ilu jest pracowników tyle jest  potrzeb i różnic w odczuwaniu szczęścia. Jedni będą odczuwać pracoszczęście, kiedy na open space stanie fontanna czekoladowa, dla innych będzie to szczera i otwarta rozmowa z szefem, a jeszcze dla kogoś innego możliwość pracy z domu, gdy gorzej się poczuje. Umiejętne zarządzanie szczęściem w pracy powinno przede wszystkim opierać się na zrozumieniu potrzeb pracowników np. poprzez regularne prowadzenie ankiet satysfakcji. Dyrektor ds. szczęścia z Devire podkreśla, że firma powinna jak najczęściej pytać członków „załogi” o to, co daje im satysfakcje, co sprawia, że się uśmiechają, a co powoduje niezadowolenie.

* Shawn Anchor „Positive Intelligence”, HBR 11-12/12
** https://universumglobal.com/insights/global-workforce-happiness-index-2/

Napisz komentarz

to liczba komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry
Ben Gedeon Womens Jersey