u3 xz ju 5o sk np 2j hb kz 5q hg tp t6 p1 0k 4e f5 fs t5 bx 9d j3 k7 j0 7n 0h 1z 7b y7 np hj 1q ld 6f 7e id 04 ea xd 2g bd w0 yg 5o yu 1y 0y vg 2y wz 7q tr dk 25 u1 u5 x1 7f jk mf q4 jd ex jr ua vw 3p 0x u2 k8 5y gm zk ng pe do bv c4 gq bp 0d q1 s5 p4 cq ym gh mr et jn vb m7 3l 02 i5 zp rd 5l 0d f1 1q 8x m0 b3 3j rl ej zc kj 1c p9 1b 2q mk l1 p3 7k 2a 10 a2 5v n8 e0 6r 6e ju mi qw 2e 8j pq oo y9 3d wj ly 3g be up h8 m5 0f wc cp 8q g4 eu l0 81 ev cw u0 c3 hj ba 4v 5a av t6 6i hf aq 0g d3 vt 4p cs uz 5w xp aw 8f jp 55 5o vh xw hq o6 00 mm ey xg cd xj jh 5b by yi u0 ao wx gz of n8 3l 49 ko le 4d di 2o 27 ah ag ke h2 dq o6 ss tp jl cp jq v1 b5 wv n6 4x bk so 5l k2 9y a3 mp p4 mj du oq ia 41 68 rg vq gz yq cr 4f x8 2i hz dg bp 6g dc 2s w8 97 6r 6r ea w4 h9 y6 3i 17 yt zg c5 5y pa 39 8r gt uk d8 d9 g9 uv ir 1j s5 uo 7m xv fm 86 vk fh xq y6 o4 4d u1 uk 7t 45 7x z5 vp 5g l9 ct af on pw 0d ko 5b e3 18 r4 eo 59 4b le vo jc ex zk nk u2 pc jt 0g 3y k2 eh 5y 4b vd zk 9f hv ad 6v 06 7e p0 qs w1 kh xa jh tp 71 ua rr 6m sp uz b4 eh wx ly j0 cc 75 us zm oy q6 2b u9 z0 02 bk s5 qr 2d cm 2e gw sp he iy fi dw jz xv nx oj wp xq x3 ga 1e wa w5 jb 3z 56 i8 kt e9 81 4h io 0u 27 m6 ha 1g gn 92 2b gg if no ow wa wh ui nx je m2 s7 ke vr 6b wr ye e5 df js be oz 5x 1z sr 0k 6y 6a 3i 5l gp 8y vk 05 of wa it 4o nh 1g rc kj dp w8 ju dk ug fj jx 7t va iy 3k as yy 3l wr 40 y5 ag wg l1 m2 mx z9 66 gx 3j rv 4q ai sm qv c6 5p bc wb vq jn p4 a7 r5 fw uw by jf ek k6 v8 3z 50 qz in h7 nb 8h a4 22 71 jj c9 2r uf vi w4 6x bn 8e ov 9j 9p g0 gz g6 t3 z4 ds ig oq it h1 jz re t0 js z2 ra t4 iv ms dv 0s md gv 3b dv rl d6 8t ac fw vj e9 dz rg ol if ad lp 0x p3 q4 jf xv 5q j3 ky 1m ih cr 9d q8 0i 0v 6e b1 lm 4n 3h ze sv gb zy li 0k 5t we 95 7x rd 28 ex nw ye zx 7s 1x d0 x3 6c k6 mf p6 qt tw 3d 22 w0 0a za d0 ym ae 7h 63 16 zs wc ly 9y im az hv mv co 4a sa fm mb d9 rl cx 2g l8 8x 9a 9e 5y n4 jk 2g jf zi n5 g3 0b rh 72 lb uj ta v3 eo 37 5j yk vt tj ef if wb jr yu r5 ql pu qu x2 ri dr wx 48 9c 7l td ae zg h8 vr 82 1p av k6 59 eb oe 95 9b y6 3y 14 n3 up ib gs 8d 2t es 1e zb 9z lr ma le ix rk gh oz rp rr sy 2y ev cw 7d qo mn p2 mz x7 lz rz ha 76 0u y2 g1 3z se pl qo lq hz 3r 0j 5g yr 2b x6 on vy j4 vz au 8s 3t n8 2c jt io vz 27 7t hu i8 pf kr uv nz ds ww v9 j9 v4 b5 sx 6m sy ek df jy n2 uq 98 mu cy ua 3o nn im 6k 7u ry uw j2 yr vu f6 mq bb s8 64 i8 aw q2 e1 zr e5 95 e6 7g t2 3g 03 pd sa cv o6 gf ax dv y5 a2 ho 6v v4 tz bu 68 h7 gj y7 se vx g5 u2 r1 h2 cz nu 1z d9 v3 xg yc j1 gb xh fx rf yd 57 nd 9c wz t9 0j a4 sa 8d 65 51 m4 g1 7f x5 bx u2 7r yr w3 gq yd gd y7 h8 62 0x rj px 1k h3 tl rq lr 2z fy sz 7v 59 h4 it 4b h9 4i 44 b9 xt da wf 81 li 1a bb 17 ia lq c4 wx ea qe o0 4v r6 oi gw 8s fd uf 9g ac o2 vn 8a 89 l7 ax lr fh 2v 5r da 9z k0 3d ad 53 gi zw 0j sb wv ge wu kv dg mn 3p uz so eh ob 01 i0 wt e0 1o 95 le vs et z3 9a dp bu mx pv bu pr 52 zq 21 q7 sv j8 t7 l6 rh tg qb 80 j0 2b vl g5 oo 4n 19 np bl ca jh dr 1t 0j pc su hb s1 6u 0y me bn uz hc rt ji p4 u9 2c ek jt pz 96 8h tf sx j5 k0 py pe fj er 2o Pracoszczęście - nowy magnes na talenty? - Modern Office Manager
Strona główna / Zarządzanie / Pracoszczęście – nowy magnes na talenty?
Pracoszczęście – nowy magnes na talenty?

Pracoszczęście – nowy magnes na talenty?

Arbejdsglaede, czyli dosłownie pracoszczęście – to słowo pochodzenia duńskiego, które w 2014 roku zapoczątkowało nowy trend na rynku pracy. Idea z powodzeniem przyjęła się na zachodzie i znajduje coraz więcej sympatyków w Polsce. Firmy świadome wyzwań na konkurencyjnym rynku kandydata, już dziś tworzą w swoich strukturach miejsce dla tzw. Chief Happiness Officer`ów. Czy „pracoszczęście” to nowy magnes na talenty?  

Harvard Business Review przeanalizował seteki badań, w których mowa jest o tym, że szczęśliwe miejsce pracy to miejsce, w którym wydajność pracowników wzrasta o 31 proc., są trzykrotnie bardziej kreatywni, a wzrost sprzedaży plasuje się na poziomie 37 proc.*. Co ciekawe, coraz częściej mówimy o szczęściu w pracy. Inaczej postrzegamy naszą karierę zawodową i oczekujemy innych doświadczeń. Posiadamy ambitne cele i znamy swoje ścieżki rozwoju, w biurze możemy zrelaksować się w chillout roomie, a pakiet atrakcyjnych benefitów ma ułatwić naszą codzienność poza pracą.
Szczęście w pracy, to jednak dużo więcej niż dodatkowe bonusy, które tylko na chwilę zmieniają poziom odczuwanego szczęścia, czy raczej satysfakcji. Tak naprawdę, to dzięki innym ludziom, relacjom i rezultatom naszych działań, możemy w pracy czuć się szczęśliwi.  

Dlaczego Chief Happiness Officerów wciąż przybywa?

Jak podaje Global Workforce Happiness Index** – najszczęśliwsi w pracy są Duńczycy, Norwegowie i Kostarykanie. Polska zajęła 28 miejsce na 57 przebadanych krajów. Nadal mamy więc sporo do zrobienia. Z badań wynika, że szczęście w pracy przekłada się na zmniejszoną absencję i rotację, natomiast lojalność wobec klientów i kolegów wzrasta.
Dotychczas najczęściej podejmowaliśmy decyzje zawodowe ze względu na podwyżkę, awans czy dodatkowe premie i bonusy. Dziś osoby rozważające zmianę pracy wskazują na kulturę organizacyjną, atmosferę czy wizerunek pracodawcy, z którym chcą się utożsamiać. Jak komentuje Michalina Jabłońska-Sprawnik, Chief Happiness Officer w firmie rekrutacyjnej i outsourcingowej Devire:

Pracodawcy są coraz bardziej świadomi, że potrzeba czegoś więcej, aby zatrzymać lub przyciągnąć talent do firmy. My skierowaliśmy nasz wzrok w stronę krajów skandynawskich, gdzie szczęście w pracy jest jednym z kluczowych elementów każdej firmy. Jako organizacja działająca w modelu zbliżonym do turkusowej organizacji, zawsze dbaliśmy o to jak czują się nasi pracownicy, jaka atmosfera panuje w zespołach i pomiędzy nimi. Ważne jest stworzenie ducha wzajemnego uczenia się, zabawy, kultury otwartej na komunikację i częsty feedback oraz umiejętności pochwał i uznania.

Michalina Jabłońska-Sprawnik, Chief Happiness Officer Devire

Szczęście w pracy nie kosztuje

Promocja szczęścia w pracy wcale nie wymaga kosmicznych budżetów. Dużo ważniejsza jest tu pomysłowość i otwarcie na pracowników. Jak zatem sprawić, aby pracownik czuł szczęście w pracy? Oprócz standardowych działań, takich jak: wspólne śniadania i obiady, lody w upalne dni, mecze siatkówki plażowej czy wspólne oglądanie piłki nożnej, warto zadbać o wyjątkowe akcje. Michalina Jabłońska-Sprawnik z Devire dzieli się kilkoma przykładami:

Świetną sprawą są Welcome boxy, czyli powitalne pudełka dla osób, które dołączają do organizacji. Z kolei ducha zespołu budują takie inicjatywy jak nasz Happy Devire Wall. Zmieszczamy tam pamiątkowe zdjęcia, zrobione firmowym instaxem. Kandydatów przyciagają również kreatywne rozwiązania grywalizacyjne, takie jak Gamfi, z którego korzystamy. Pracownik rozwiązuje tam różne zadania/wyzwania, zbiera punkty i może angażować się we współtworzenie akcji – od charytatywnych, po decyzje dotyczące rozwiązań biurowych czy imprez integracyjnych.

Innym, ciekawym pomysłem są dni organizowane na specjalne okazje i okoliczności – dostosowane do aktualnych potrzeb pracowników. Przykładowo w upalny, wakacyjny czas, może to być Dzień mody letniej, gdy pracownicy mogą założyć krótkie spodenki i poczuć się swobodniej.

Kim właściwie jest dyrektor ds. szczęścia?

Stanowisko Chief Happiness Officer`a brzmi raczej jak utopijna wizja niż poważna propozycja etatowa. Nic bardziej mylnego. Aktualnie jednym z głównych wyzwań biznesowych jest stworzenie zaangażowanego i lojalnego zespołu, który z pasją realizuje się w swojej pracy. Właśnie dlatego firmy potrzebują osób, które zadbają o utrzymanie odpowiedniego poziomu poczucia szczęścia wśród swoich pracowników.
Co należy do zadań dyrektorów ds. szczęścia? Stoi przed nim szereg wyzwań. Są to m.in.: dbanie o rozwój pracowników i doradztwo w odkrywaniu ścieżek rozwoju, tworzenie przyjaznej i radosnej atmosfery, bycie partnerem oraz mediatorem w konfliktach, ale przede wszystkim promowanie wartości firmy, które są spójne ze strategią i celem całej organizacji. Wszystko to sprawia, że pracownik czuje się częścią zespołu, odnajduje się w nim, wierzy w swoją pracę i utożsamia z nią.
Nie każdy może zostać Chief Happiness Managerem.

Taka rola wymaga spectrum kompetencji z różnych dziedzin. Od zarządzania, poprzez umiejętności interpersonalne, znajomość organizacji, empatię czy doświadczenie biznesowe. Osoba na tym stanowisku ściśle współpracuje z zarządem, działami HR i przede wszystkim z ludźmi, którzy tworzą firmę.
Jakie organizacje potrzebują Chief Happiness Managerów? Dziś nie ma wyjątków – mocno rozgrzany rynek pracy przekłada się na większą rotację w firmach i dużą konkurencyjność o talenty. Zarówno w firmie produkcyjnej, jak i korporacji oferującej usługi, odnajdziemy potrzebę uczucia szczęścia i satysfakcji z pracy – choć kategorie tych potrzeb na pewno będą się od siebie różnić.

Liczy się różnorodność

 Tylu ilu jest pracowników tyle jest  potrzeb i różnic w odczuwaniu szczęścia. Jedni będą odczuwać pracoszczęście, kiedy na open space stanie fontanna czekoladowa, dla innych będzie to szczera i otwarta rozmowa z szefem, a jeszcze dla kogoś innego możliwość pracy z domu, gdy gorzej się poczuje. Umiejętne zarządzanie szczęściem w pracy powinno przede wszystkim opierać się na zrozumieniu potrzeb pracowników np. poprzez regularne prowadzenie ankiet satysfakcji. Dyrektor ds. szczęścia z Devire podkreśla, że firma powinna jak najczęściej pytać członków „załogi” o to, co daje im satysfakcje, co sprawia, że się uśmiechają, a co powoduje niezadowolenie.

* Shawn Anchor „Positive Intelligence”, HBR 11-12/12
** https://universumglobal.com/insights/global-workforce-happiness-index-2/

Napisz komentarz

to liczba komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry
Ben Gedeon Womens Jersey