Home / Flota / Nowy układ napędowy PHEV podnosi atrakcyjność gamy Forda Tourneo Connect
Ford Tourneo Connect

Nowy układ napędowy PHEV podnosi atrakcyjność gamy Forda Tourneo Connect

Nowy układ napędowy PHEV podnosi atrakcyjność gamy Forda Tourneo Connect

Ford zwiększa atrakcyjność oferty popularnego siedmiomiejscowego samochodu wielozadaniowego Tourneo Connect 1,2, wprowadzając pierwszy w segmencie zaawansowany hybrydowy układ napędowy typu plug-in.

Wersja Plug-In Hybrid (PHEV) wzmacnia atuty Tourneo Connect, zwłaszcza jego elastyczność i wszechstronność. Umożliwia klientom przejechanie do 110 km, 1,2 z zasilaniem wyłącznie elektrycznym, co oznacza możliwość jazdy bezemisyjnej w coraz liczniejszych europejskich strefach «low-emission», gdzie wjeżdżać mogą wyłącznie pojazdy o niskiej emisji spalin.

Wraz z nowym modelem zakończy się również elektryfikacja nowej generacji, interesującej rodziny Tourneo, która w Europie obejmie również kompaktowe, pięciomiejscowe E-Tourneo Courier,  ośmiomiejscowe E-Tourneo Custom 1,3 i dziewięciomiejscowe Tourneo Custom Plug-In Hybrid. 1,4

„Tourneo Connect jest znany przede wszystkim z funkcjonalności i elastyczności, a nowa wersja PHEV oferuje większą dawkę obu tych zalet. Niezależnie od tego, czy jeździmy do szkoły, na wycieczki, czy używamy Tourneo Connect PHEV jako pojazdu służbowego, jego duży zasięg w trybie elektrycznym oznacza, że może on wprowadzić nową energię do intensywnego stylu życia naszych klientów” – powiedział Rich Hughes, dyrektor marki Tourneo w Ford Europe.

Listy rezerwacji Tourneo Connect PHEV zostaną otwarte latem 2024 r., a pierwsze dostawy spodziewane są w ostatnim kwartale tego roku.

Zaawansowany układ PHEV

Innowacyjny nowy układ napędowy Tourneo Connect PHEV łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm 5 trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej. Akumulator można szybko naładować podczas długich podróży z publicznych ładowarek prądu stałego, dysponujących mocą do 50 kW lub ładować w domu „do pełna” korzystając z domowej instalacji prądu przemiennego do 11 kW. 6

Proste do opanowania tryby jazdy sprawiają, że kierowcy mogą łatwo wybrać optymalny sposób wykorzystania energii akumulatora: 7

  • EV Now: do jazdy przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
  • EV Auto: utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
  • EV Later: uruchomiony zostaje silnik spalinowy, który ma za zadanie jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia
  • EV Reserve: zachowuje zdefiniowany przez kierowcę poziom energii akumulatora do wykorzystania w późniejszym czasie.

Klienci mogą wybierać między pięciomiejscowym Tourneo Connect PHEV lub dłuższym siedmiomiejscowym Grand Tourneo Connect PHEV z dwumiejscowym trzecim rzędem w standardzie. Nowy układ napędowy nie wpłynął na przestronność i możliwości elastycznego kształtowania kabiny; po usunięciu tylnych rzędów siedzeń klienci zyskują do 3,1 m3 miejsca w bagażniku w Grand Tourneo Connect PHEV i do 2,6 m3 w Tourneo Connect PHEV. 8

Inteligentne rozwiązania Tourneo Connect PHEV wykraczają poza nowy układ napędowy. Przestronną kabinę wyposażono w „cyfrowy kokpit” z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami, pozwalający na łączność ze światem za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC, 9 kompatybilnego z bezprzewodowym Android Auto i Apple Carplay. 10 Nowy zelektryfikowany model jest również wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy 7, znane już z modeli Tourneo Connect z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które zostały wyróżnione maksymalną oceną pięciu gwiazdek przez niezależny instytut Euro NCAP. Zestaw zaawansowanych systemów obejmuje: ułatwiający manewrowanie przyczepą system Pro Trailer Backup Assist, tempomat adaptacyjny z systemem Stop & Go 11, system utrzymania na pasie ruchu, 12 i system ostrzegania podczas opuszczania pojazdu.

Klienci mogą szybko uzyskać informacje o ich pojeździe dzięki intuicyjnej aplikacji FordPass, 13, która pokazuje pozostały zasięg jazdy w trybie elektrycznym, poziom naładowania akumulatora i czas ładowania do pełna. Aplikacja umożliwia również wyświetlanie alertów serwisowych, zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi, a także podaje czas i lokalizację ostatniego parkowania, co pozwala uniknąć mandatów.

Ford wprowadza Tourneo Connect PHEV do gamy w trzech wersjach:

  • Trend: w bogatej specyfikacji podstawowej, oferującej cyfrowy kokpit i 16-calowe felgi aluminiowe
  • Titanium: klient dodatkowo otrzyma chromowane dodatki, relingi dachowe, przyciemniane szyby i więcej systemów wspomagających kierowcę                                               
  • Active – wyróżniają atrakcyjne dodatki ochronne i stylistyczne, nawiązujące do segmentu SUV-ów, panoramiczny dach i 17-calowe felgi aluminiowe

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
2 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu, zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg 110 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 325 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
4 Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 od 33-65 g/km (wg WLTP), homologowane zużycie paliwa od 1,4-2,9 l/100 km, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 39-56 km (WLTP).
5 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
6 Podane wartości dotyczą Forda Tourneo Connect Plug-In Hybrid. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).
7 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
8 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
9 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.
10 Wymaga telefonu z aktywną usługą transmisji danych i kompatybilnym oprogramowaniem. SYNC 4 nie kontroluje produktów innych firm podczas użytkowania. Firmy zewnętrzne ponoszą wyłączną odpowiedzialność za funkcjonalność swoich aplikacji.
11 Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca musi interweniować naciskając przycisk „RES” lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by wznowić działanie systemu.
12 System utrzymywania w pasie ruchu nie steruje układem kierowniczym. Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
13 Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass®, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.