28 maja Ecophon Saint-Gobain uruchamia globalną kampanię poświęconą jednemu z najbardziej niedocenianych elementów projektowania współczesnych wnętrz – warunkom akustycznym. Inicjatywa obejmie 19 krajów, głównie europejskich i potrwa do września. Jej celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie komfortu dźwiękowego w przestrzeniach wielofunkcyjnych oraz zaprezentowanie rozwiązań, które realnie poprawiają jakość codziennego użytkowania.
Pod hasłem „Tailor your acoustics. Zamieniamy się w słuch” marka podkreśla, że nowoczesna architektura to nie tylko estetyka i światło, ale również jakość środowiska, w którym funkcjonujemy. Współczesne wnętrza coraz częściej muszą łączyć różne funkcje – pracy, odpoczynku, spotkań czy edukacji. W takich warunkach właściwa adaptacja akustyczna staje się jednym z kluczowych elementów projektowania przestrzeni przyjaznych dla użytkownika.
Akustyka jest jak powietrze. Nie widać jej, dopóki nie zacznie przeszkadzać– Naszym celem jest nie tylko edukacja, ale i konkretna pomoc projektantom w tworzeniu przestrzeni, które wspierają różnorodnych użytkowników, bez rezygnacji z walorów estetycznych.
– mówi Marcin Latta, akustyk i ekspert z Ecophon Saint-Gobain.
W ramach kampanii prezentowane będą międzynarodowe case studies, wyniki badań, narzędzia do symulacji przestrzeni oraz nowe systemy, które wspierają projektowanie środowisk sprzyjających koncentracji, komunikacji i komfortowi akustycznemu – niezależnie od funkcji danego miejsca i grupy użytkowników.
Nowe produkty w ofercie
Ecophon Saint-Gobain wprowadza również dwa nowe rozwiązania produktowe, które wyznaczają nowoczesny standard w zakresie projektowania przestrzeni zorientowanych na użytkownika.
Ecophon Focus™ Dt to sufit modułowy nowej generacji o klasie pochłaniania dźwięku A, wyposażony w precyzyjny profil Connect™ Precision Lock. Łączy wysoką efektywność akustyczną z eleganckim, liniowym wykończeniem. Przeznaczony do wnętrz reprezentacyjnych, w których funkcja musi iść w parze z formą.
Ecophon Clipso™ So Aero to system lekkich, wolnowiszących paneli wykonanych z elastycznej tkaniny technicznej. Umożliwia pełną personalizację – zarówno pod względem kształtu, koloru, jak i nadruku. To rozwiązanie zaprojektowane z myślą o elastycznych przestrzeniach edukacyjnych, strefach współpracy i wnętrzach publicznych, w których liczy się nie tylko wygląd, ale też jakość odbioru.
Chcemy pokazać, że komfort dźwiękowy nie wymaga kompromisów. Nowe rozwiązania łączą najwyższe parametry techniczne z jakością wizualną, której oczekują współcześni użytkownicy
– dodaje Marcin Latta.
Hasło kampanii to nie tylko metafora. To wyraz filozofii marki, która realnie słucha potrzeb projektantów, architektów i użytkowników i odpowiada na nie dopracowanymi rozwiązaniami, które można zastosować w praktyce.
Kampania potrwa do września 2025 roku. Więcej informacji na temat produktów, wdrożeń i narzędzi wspierających projektowanie z dźwiękiem znajduje się na stronie: https://www.ecophon.com/pl/launches/were-all-ears/