Strona główna / Dokumenty w firmie / Najnowsze trendy serwisu urządzeń drukujących
Najnowsze trendy serwisu urządzeń drukujących

Najnowsze trendy serwisu urządzeń drukujących

Działa, ale go nie widzisz

Szybka reakcja dostawcy na pojawiające się problemy techniczne to najczęstszy aspekt, na jaki zwracają uwagę przedsiębiorcy, podpisując umowy na serwisowanie sprzętu drukującego. Tymczasem profesjonalny serwis poznamy po tym, że… go nie zobaczymy

 

Pierwszy kontakt z pracownikami serwisu zwykle mamy tuż po zakupie nowego sprzętu. Przywożą urządzenia, rozpakowują z pudeł i styropianu, instalują, kalibrują, podłączają, a gdyczasem coś nie działa – urządzenie musi wrócić do magazynu.

Bez pudeł i bałaganu

Aby uniknąć takiej sytuacji, Konica Minolta wdrożyła proces preinstalacji. Głównym założeniem jest usprawnienie przebiegu instalacji urządzeń, tak by klient odczuwał najwyższy poziom satysfakcji.

W centrali firmy został przygotowany osobny magazyn, w którym inżynierowie serwisu Centralnego Punktu Napraw i Preinstalacji przygotowują urządzenia w zamówionych konfiguracjach dla konkretnego klienta. Przeprowadzają cały proces instalacji urządzeń w zakresie: złożenia urządzenia i komponentów, uruchomienia, skalibrowania oraz sprawdzenia wszystkich funkcjonalności.

W przypadku, kiedy urządzenia nie udaje się skalibrować lub występuje wada fabryczna, jest wymieniane na miejscu na nowe. Do klienta trafia gotowy do użytkowania, sprawdzony sprzęt, a pudełka i styropian zostają w magazynie. U klienta pozostaje już tylko przeprowadzić szkolenie dla użytkowników.

 

Wirtualny analityk, realny inżynier

W efektywnym zarządzaniu sprzętem  pomagają najnowocześniejsze technologie, m.in. system zdalnego monitoringu urządzeń. Dzięki niemu informacje o usterkach lub braku materiałów eksploatacyjnych automatycznie docierają do serwisu, a specjaliści jadący na miejsce zdarzenia mają już wstępną wiedzę na temat przyczyn awarii. Znacznie przyśpiesza to ich pracę. Zdarza się, że o awarii wiedzą wcześniej niż właściciel urządzenia.

–Technikom Konica Minolta pomaga nowy, inteligentny moduł  kwalifikowania danych IDQM, który pozwala na szybszą analizę otrzymanych informacji. Automatycznie dystrybuuje on wszystkie przychodzące raporty, tak, aby najważniejsze z nich szybko docierały do serwisu, a następnie na mobilne urządzenie technika, który może natychmiast przystąpić do pracy  –  mówi Rafał Torz, Dyrektor Serwisu Konica Minolta Business Solutions Polska.

Na podstawie regularnie zbieranych danych możliwa jest także zdalna analiza obciążeń sprzętowych i bieżąca optymalizacja środowiska. Dzięki temu urządzenia są wykorzystywane w racjonalny sposób co znacząco wpływa na ich niezawodność.

 

Bez białych plam i z certyfikatem

A co, jeśli mimo bieżących starań wystąpi usterka, nie dająca się usunąć zdalnie?

W takiej sytuacji kluczowe znaczenie mają dwa czynniki: rozbudowana sieć punktów serwisowych oraz ich równomierne rozmieszczenia na terenie całego kraju. Warto zwrócić na to uwagę, decydując się na kupno nowych rozwiązań.

Nowinki technologiczne to nie wszystko. Dla każdego przedsiębiorcy ważne jest, aby w sytuacji kryzysowej mógł liczyć na natychmiastową pomoc ze strony specjalisty. Z badań przeprowadzonych przez Harvard Business Review Polska wynika, że klienci kontaktując się z działem obsługi, zwracają uwagę na dwa czynniki: czy pracownik pierwszej linii jest kompetentny i czy zgłaszany problem jest rozwiązywany od ręki.

Kluczem do sukcesu są zawsze dobrze wyszkoleni pracownicy działu serwisowego, dlatego warto zwrócić uwagę, czy dostawca przywiązuje dużą wagę do systematycznego podnoszenia ich kwalifikacji oraz czy systemem szkoleń objęci są również partnerzy handlowi firmy. Dzięki nim mogą oni samodzielnie rozwiązać wiele problemów technicznych, które pojawiają się podczas wdrażania nowych rozwiązań oraz codziennej eksploatacji sprzętu.

 

Na podstawie regularnie zbieranych danych możliwa jest zdalna analiza obciążeń sprzętowych i bieżąca optymalizacja środowiska. Dzięki temu urządzenia są wykorzystywane w racjonalny sposób, co znacząco wpływa na ich niezawodność.

 

Napisz komentarz

to liczba komentarzy

2 komentarze

  1. Jak to wygląda u Was? Kto odpowiada za naprawę sprzętu?

  2. właściciele firm są coraz bardziej świadomi możliwości jakie daje im rynek, jednym z ciekawych sposobów na redukcję kosztów drukowania jest outsourcing druku

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

Do góry