Strona główna / Wywiady / FUNCKJONALNIE I BEZ PRZEPYCHU
FUNCKJONALNIE I BEZ PRZEPYCHU

FUNCKJONALNIE I BEZ PRZEPYCHU

O pracy w biurze ROCA Polska Sp. z o.o. w Gliwicach opowiada Ryszard Rożek – HR Manager

 

Jaka jest powierzchnia biura?

Powierzchnia wynosi 24m na 24 m na każdym z dwóch poziomów. Parter przeznaczony jest dla biur i dwóch sal konferencyjnych. Na pierwszym piętrze znajdują się: sala szkoleniowa, sala ekspozycyjna, sala warsztatowa do szkoleń praktycznych dla reprezentantów serwisowych, oficjalna sala spotkań zarządu oraz mniejsze sale spotkań. Ze względu na strukturę open space biura, potrzebne są sale spotkań, gdzie przyjmujemy gości, dostawców, prawników lub gdzie mogą przebywać kontrolerzy, audytorzy czy nasi przedstawiciele, przybywający „na chwilę” do centrali. Na co dzień w biurze Roca w Gliwicach pracuje 40 osób.

 

Czy budynek biurowy powstawał od podstaw, czy też został przearanżowany?

Budynek powstał od podstaw, ale wnętrze biur zostało zmienione i powiększone podczas rozbudowy fabryki w 2006 roku.

Ile czasu zajęła aranżacja i przygotowanie biura do pracy?

Biuro wraz z fabryką powstawało przez rok. Natomiast sama aranżacja wraz z poszukiwaniem odpowiednich mebli zajęła  około trzech miesięcy.

Na ile aranżacja została przeniesiona z biura hiszpańskiego?

Zupełnie wykorzystaliśmy projekt hiszpański, bazujący na tradycji grupowej pracy, wywodzącej się z hiszpańskiej mentalności. Pomieszczenie otwarte, jasne, z gabinetami dyrektorów usytuowanymi wokoło części open space. Część open space zaaranżowana została w postaci „wysp biurek” – zespół pracujący jest zwrócony do siebie. Po rozbudowie część pierwotnej koncepcji została zmieniona i obecnie większość biurek zwrócona jest w stronę okien, stwarzających otwartą przestrzeń, która powiększa wizualnie biuro. Typowym dla grupy Roca jest również kremowy kolor ścian oraz kafle na podłodze, co w momencie tworzenia biura nie było tak popularne w Polsce (w polskich biurach na podłogach dominowały wykładziny). Cechą tego stylu jest przede wszystkim brak przepychu. Jeżeli chodzi o przeróbki, to dodaliśmy podwójne drzwi wejściowe z korytarzem powietrznym – to względy klimatyczne, których nie uwzględnili architekci z Hiszpanii.

 

Kto decydował o zakupie mebli i wyposażenia do biura?

O wyborze mebli decyduje Dyrektor Generalny, którym w okresie powstawania biura był Katalończyk, pan Juan Armenter. W naszej firmie wykorzystuje się meble wysokiej jakości, odznaczające się funkcjonalnością, ale pozbawione przepychu.

Jakie rozwiązania aranżacyjne sprawdziły się?

Otwarta przestrzeń i gabinety dyrektorów w formie przeszklonej pozwalają na szybką komunikację oraz ciągłe „bycie na czasie” z tym, co się dzieje w biurze. Duża ilość sal konferencyjnych pozwala na szybkie organizowanie spotkań działowych, a także pozwala na zapraszanie gości i dostawców do nas, co w dużej mierze wpływa na efektywne wykorzystanie czasu przez naszych pracowników. Kuchenka biurowa – duża i przestronna – to miejsce nie tylko na spożycie posiłku, przygotowanie kawy czy krótkiej dyskusji na tematy bieżące, ale również miejsce większych spotkań biurowych z okazji urodzin, ślubu czy zdania egzaminu. Biuro Dyrektora Generalnego, jak i większość sal konferencyjnych, usytuowane jest blisko wejścia, tak aby nie przeprowadzać gości przez całe biuro, co z kolei mogłoby rozpraszać pracowników. Klimatyzacja jest podzielona na trzy segmenty w biurze, skąd można sterować temperaturą na dużych powierzchniach.

 

Czy są jakieś rozwiązania, które z kolei wymagały poprawek lub po oddaniu biura do użytku nie sprawdziły się?

W polskim biurze powiększona została  kuchnia, która spełnia u nas  więcej funkcji niż w Hiszpanii. Potrzebowaliśmy też  większej ilości szaf na dokumenty.

 

 

 

Ryszard Rożek, HR Manager Roca Polska

 

fot. Darek Iwanski www.iwanski.com.pl +48 601 362 305 d.iwanski@interia.plRyszard Rożek rozpoczął pracę w firmie Roca w 2001 roku na stanowisku kontrolera finansowego. Dwa lata później został dyrektorem finansowym, a w latach 2005-2007 piastował to samo stanowisko w fabryce Roca w Rosji pod Saint Petersburgiem. W 2007 został przeniesiony do moskiewskiego biura firmy. Od 2010 roku zajmuje stanowisko HR Managera w Roca Polska.

Zanim rozpoczął pracę w Roca był consumer service managerem w NorthSouth books w USA, pracował także w firmie konsultingowej Delloite. Jest absolwentem City University w Nowym Jorku. Biegle posługuje się językiem angielskim, hiszpańskim i rosyjskim.

 

 

 

Napisz komentarz

to liczba komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

Do góry